torstai 15. huhtikuuta 2010

Ehdolla ehdolle eduskuntaan

Olen mukana Varsinais-Suomen Kokoomuksen jäsenäänestyksessä, jonka pohjalta valitaan eduskuntavaaliehdokkaat. Mukana jäsenäänestyksessä on lisäkseni 25 ehdokasta, joista valitaan 17 kansanedustajaehdokkaan lista.

Jäsenäänestys suoritetaan 26.-30.4 postiäänestyksellä. Äänioikeutettuja ovat V-S Kokoomuksen jäsenet, jotka ovat maksaneet jäsenmaksunsa viime vuonna.

Mahdollista ehdokkuuttani olen ehtinyt miettimään monelta kantilta ja mitä enemmän asiaa pohdin, sitä enemmän siitä innostun. Uskon, että minulla olisi paljon annettavaa kansanedustajan työhön ja nyt voisi olla minun aikani. Eduskuntaan tarvitaan nuorta tuoretta näkemystä ja kunnallispolitiikassa olen saanut jo esimakua myös poliittisesta osaamisesta. Osaltani hyvin sujuneet kunnallisvaalit kertovat mielestäni siitä, että politiikkaan kaivataan uusia tekijöitä. Kaupunginvaltuutettuna ja lautakunnan puheenjohtajana olen saanut kiitosta aktiivisuudestani ja muutenkin oikein kannustavaa ja rohkaisevaa palautetta. Poliittinen ura tuntuu nyt luontevalta ja motivoivalta, vaikken vielä kaksi vuotta sitten osannut lainkaan suunnitella työskenteleväni politiikan parissa. Valmistun syksyllä kauppatieteiden maisteriksi, joten senkin puolesta vaalit sattuvat juurikin sopivaan vaiheeseen. Tästä näkökulmasta katsonkin eduskuntavaaleja ikään kuin isona, omannäköisenäni työnhakuprosessina. Olen lähdössä vaalityöhön tosissani.

Lisätietoja jäsenäänestyksestä täällä.

Eduskuntavaalit käydään vuoden päästä, huhtikuussa 2011. Kokoomuksella on tavoitteena Varsinais-Suomesta kuusi kansanedustajapaikkaa.

Ei kommentteja: